Translate

vineri, 31 iulie 2015

Semintele de in si efectele secundare

Probabil ati auzit cat de sanatos este sa mananci seminte de in, se inmoaie, le consumi si sunt bune la tot felul de probleme.
Ei bine, deunazi am gasit o schema de tratament mai altfel: se pune seara o olita cu un litru de apa la clocotit, se trage de pe foc, se adauga trei linguri de seminte de in (le gasiti chiar si in supermarket), se acopera cu un tifon si se lasa pana dimineata la inmuiat. Dimineata se strecoara lichidul, se pune la frigider si se consuma cate 150 ml cu 30 de minute inainte de fiecare masa. Semintele inmuiate se pot manca si ele, evident. Faci asta timp de 10 zile, apoi o pauza. Se presupune ca lichidul scade glicemia, amelioreaza gastritele si ulcerul, scade colesterolul, amelioreaza simptomele de pre-menopauza, ajuta in cure de slabire, accelerand metabolismul grasimilor si combatand celulita. Ei, aceasta ultima chestie m-a interesat pe mine.
Booon. Mi-am facut carcaletele, l-am strecurat dimineata si hai sa-l beau! Lichidul rezultat este usor, doar usor galbui, nu are gust si este putintel, doar putintel mai vascos ca apa. Bineinteles ca ar fi trebuit sa-l dau lejer pe gat dar mie mi-a stat in gat, asa ca i-am adaugat miere si doua feliute de lamaie sa-i taie gustul pe care nu-l avea. Dupa care l-am luat pe pusti si am plecat la maica'mea.
Spre pranz a inceput sa-mi fie foame. Nu ca ar fi ceva anormal, dar de cand am inceput o dieta si odata cu canicula, pofta mea de mancare n-a mai fost o problema, am mancat putin si mai mult fructe. Numai ca acum simteam ALTFEL de foame, ca in zilele bune cand bagam in mine de toate, incontrolabil.
Pe drum spre maica'mea m-a luat cu ameteli, desi gustasem ceva la micul dejun, cand am ajuns la destinatie turbasem deja, am ras doua banane si vreun kil de struguri. Pana seara lichidasem toate resturile din frigider fara sa inteleg ce ma apucase. N-am uitat insa sa-mi beau zeama de in. Tot cu lamaie si miere. Apoi, de foame, am halit si semintele. Cu astea a fost mai greu ca erau mucilaginoase ca bamele fierte. A trebuit sa le combin cu un iaurt de fructe ca sa pot face abstractie de textura gretoasa.
Ei, mi-am zis, o fi vreo intamplare. Dar a doua zi am continuat sa mananc cu aceeasi voie buna.
Apoi, deodata, m-am luminat! Lichidul de la semintele de in scadea glicemia. Aveam toate bine-cunoscutele simptome ale caderii glicemiei. Fabulos! Eu credeam ca regleaza glicemia, in sensul ca scade una prea mare. Cum dreak' atunci ajuta la slabit?!
Concluzia: am intrerupt rapid consumul de seminte de in. Daca sunteti hiperglicemici sau fara pofta de mancare, vi le recomand cu caldura. Chiar functioneaza!

4 comentarii:

  1. Am citit pe site-ul urmator si de niste atentionari privind semintele de in:
    http://www.csid.ro/plante-medicinale-fitoterapice-si-gemoterapice/inul-linum-usitatissimum-11683424/#cap5

    Eu as aborda hrisca. Am lasat-o de seara pana dimineata in apa. Am scurs apa si boabele pot fi mancate cu ce adaosuri vrei tu, dulci sau sarate. Si mai are "aplicatii" interesante! Nu mi s-a parut ca apare vreo problema dupa consum.
    O seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, intru sa citesc, nu stiu de ce am fost asa entuziasmata cu inul.

      Ștergere
  2. Le consum cu salată verde sau cu rucola cu sare, ulei şi oţet. Nu am observat nici un efect advers!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine "adversa" a fost pofta de mancare ca nu de-aia ma hotarasem sa le iau.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.