Translate

sâmbătă, 28 februarie 2015

Ploiestiul...incotro?

Si am primit si scrisoarea de la Primarie. Vorba vine! A primit-o consortul, ca a mea inca se plimba pe la toate adresele la care am stat si, probabil, ca si pe la alea la care voi sta candva.
"Dragi ploiesteni..."
Nu, zau! Alaturi de fituica cu impozitul pe cladire a fost introdusa in plic si clasica misiva de mare angajament privitor la proiectele primariei.
Dragul de primar ma ia cu "draga" desi i-as zice eu vreo doua cam pe unde sa-si introduca scrisoarea. Dar tot am citit-o. In acest an ne pandesc din umbra mari planuri de dezvoltare cum ar fi finalizarea modernizarii liniilor de tramvai, desi mai bine le scoteau de tot, pasajul peste calea ferata Bucuresti-Brasov, parcul municipal din Ploiesti Vest, Spitalul de Urgenta pentru Copii (in cladirea donata de Petrom dupa ce s-au refugiat spre Bucuresti) si, cireasa de pe tort, Hipodromul ultra, extra-reabilitat, adica daramat si reconstruit din temelii cu fonduri europene.
De fapt si o parte din celelalte este facuta tot cu fonduri europene. Va dati seama ce s-ar mai fi putut face daca nu deturna madam Udrea fondurile spre partii falimentare, piscine innamolite si spatii verzi in mijlocul campurilor?
Zilele trecute am raspuns la un chestionar lansat pe net de echipa care lucreaza la reactualizarea PUG-ului orasului. Mi s-a cerut sa spun ce ma necajeste pe mine in orasul in care locuiesc. Dupa ce m-am gandit vreo doua minute, ca mi se buluceau nemultumirile in minte si nu stiam pe care sa o trec prima, am scris scurt: "Centrul Ploiestiului arata ca acum 50 de ani." Ei, puteam sa trec o suta, dar am zis ca a mai aparut cate o cladire intre timp, sa nu exagerez. Cea mai mare greseala a fost ca, dupa cutremurul din '77, desi blocurile din centru fusesera bine scuturate, in loc sa fie demolate de tot, au fost doar consolidate si lasate asa. O eroare masiva de gandire urbanistica. Apoi nimeni n-a mai putut sa-i clinteasca pe cei care locuiau acolo, din plapuma lor. Cred ca o sa ies la pensie si o sa ma plimb tot in careul format de aceste cladiri atat de urate, incat seamana cu blocurile muncitoresti din orasele rasarite in jurul vreunei fabrici comuniste.
Si cand ma gandesc ca americanii au construit zgarie-nori, i-au demolat si au construit altii, i-au demolat si pe aceia si nimeni nu s-a mai cramponat de ceea ce reprezentau. Orasul este o fiinta, se transforma continuu, traieste odata cu noi, ar fi absurd sa ne cramponam de trecut. Dar ce stiu eu? Daca as fi stiut as fi fost primar...

4 comentarii:

  1. Nu am mai fost prin centru de ceva vreme,dar trec de la Boldesti la Targoviste prin nord si vest.Ai dreptate!Au inceput sa refaca liniile si au lasat craterele asa de ceva timp.Apoi,mai nimic nu s-a schimbat in ultimii 40 de ani,de cand cutreieram orasul.Ei vad cu alti ochi si li se pare ca se invarte dupa soare,ca alte orase din tara dealtfel.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi la Craiova Primaria s-a ocupat de aspectul estetic, Centrul ( si Centrul Vechi ) o sa fie cu palarie noua din primavara asta, nemultumiti sunt cei de la periferie (unele zone) care n-au canalizare , nici macar un drum pietruit bine, zici ca sunt la sat. Tot cu partea de estetica d-na primar vrea sa realizeze "sufragerie" pentru relaxare si bunadispozitia noastra sub pasajul suprateran - jos de-o parte si de alta fiind bulevard intens circulat .
    Acum ceva timp vorbeam cu o prietena care plecase din oraselul natal ( vestul tarii) si venise in vizita dupa multi ani : nimic schimbat de la revolutie , nu strazi, blocurile la fel, apa calda si rece cu program, de abia rasarise un Penny
    Deci se poate si mai rau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu cum arata orasul vostru, insa de al nostru primarul s-a ocupat, cladirile vechi le-a restaurat, adica se poate face ceva daca vrei.SA AI MEREU PRIMAVARA IN SUFLET!

    RăspundețiȘtergere
  4. E frumos al naibii Ploiestiul. Avem aer curat, avem tabla in centrul orasului care ne confirma mereu asta. :D

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.