Translate

marți, 30 decembrie 2014

Filme ce au fost, filme ce vor fi...

Mno, contrar a ceea ce ati putea crede, n-am vizionat niciun horror zilele acestea. Am incercat sa ma tin departe de dragul spiritului sarbatorii de Craciun. Totusi, ca sa nu mor de plictiseala, am calcat cvasi-stramb si am mai gasit un film facut dupa caz real, lansat in 2014, "Alien abduction" se numeste. Adicatelea, va dati seama dupa nume ca este vorba despre rapiri puse in carca extraterestrilor.
No name, in sensul ca nu este vreun nume mare printre actori, nici cine stie ce realizare regizorala, filmul este conceput in stilul acela documentaristic spre care s-au orientat in ultimul timp producatorii, in ideea ca astfel da publicului fiori mai intensi pe sira spinarii. Nu, nu mi-a dat, doar informatia reala din spatele scenariului este cu adevarat bulversanta.

Pe scurt, este vorba despre rapirile cu indelungata traditie din zona montana Brown Mountains din Carolina de Nord. Frate, toate se intampla numai la americani! Subiectul este disparitia unei intregi familii, parintii si trei copii adolescenti, in cursul unei excursii in acesti munti. Interesant este faptul ca cel mai mic dintre copii este autist si pasionat de filmat, chestie de terapie, asa ca toata actiunea este vazuta prin intermediul filmarii realizate de acest membru al familiei. Ce este creepy? Faptul ca, in realitate, tot ce a mai fost gasit din familie, a fost tocmai camera de filmat, crapata si busita, dar suficient de functionala incat sa se mai recupereze ceva... Ceva-ul acela, adica mai multe cadre puse la dispozitie de autoritati, este prezentat pe la inceputul filmului si este cu adevarat un mare si enigmatic semn de intrebare. Nu va spun ce este, n-aveti decat sa va uitati la film!
Pe locul 2 in ordinea vizionarii a fost Guardians of the Galaxy. Doamneee, ce mare fas! M-a pus naiba si i-am dat un like lui Vin Diesel pe fb si ma capiase cu cate chestii postase despre filmul acesta. Asa ca, fiindu-mi simpatic domnul Vin, mi-am zis sa vad si capodopera. Mai era pomenit si dragutul de Bradley Cooper printre numele din distributie. Stati calmi, ca nu apare nici unul, nici altul in film, doar isi imprumuta vocile unor personaje de tot rasul.
Puteti sa vedeti filmul daca ati dat in mintea copiilor. Realizarea vrea sa fie ceva sarcastico-umoristic in genul sf-ului "Al cincilea element" cu Bruce Willis, dar este far, far away de acesta. Nici macar nu se apropie! Ideea de a introduce printre personajele principale o caricatura de animal, un soi de raton vorbitor, face din film o productie pentru copii, desi nici macar fiu-meu n-ar inghiti asa ceva. M-a plictisit de moarte!
Al treilea a fost Interstellar pe care pot spune sincer ca il urasc din cauza bocetelor pe care mi le-a stors la final. Este laudat de toata lumea, dar, zau, ca parca n-ar fi pentru toate mintile, mai ales pentru alea setate pe "La Bloc" si "Mireasa pentru fiul meu". Asta din cauza astronomiei, fizicii cuantice, relativitatii einsteiniene si a gaurii negre de la mijlocul filmului. Daca n-ai idee de toate astea, macar sa-ti fi trecut pe la periferia campului vizual, n-ai nici o sansa sa pricepi scenariul. Nu mi-a placut actorul din rolul principal, il stiu de prin filme romantice mai degraba, dar m-am obisnuit cu el pana la final. Filmul este post-apocaliptic la modul lacrimos, adica problema este pusa in mod credibil. Puteti sa-l vizionati daca va tin balamalele timp de 2,43 ore de discutii cam savante.
Booon, am rasfoit si "prognoza" pe 2015 si urmatorii...
Avatarul revine cu partile 2!, 3!!, 4!!! pana prin secolul viitor (hi,hi!), sa ne fereasca Dumnezeu, ce-o fi in capul lui James Cameron? Cica a avut de la inceput totul in cap, dar a asteptat 14 ani ca sa existe tehnologia necesara efectelor speciale. Acum exista, asa ca le poate face pe banda. Sper sa nu le rateze magistral, asa cum s-a intamplat si cu alte serii cunoscute.
Vom avea si Prometheus 2. La asta singura sansa este sa fie mai bun decat 1 deoarece 1 a fost suficient de prost ca sa fie greu de depasit. Desi a explicat multe lucruri ce premerg actiunea din Alien si este tot mana lui Ridley Scott la mansa, mie nu mi-a placut. Filmul nu a fost legat ca seria Alien, iar unele scene au fost tare stangace.
Vom avea de asemenea si un nou Star Wars, un nou Mission Imposible (la astea nu pot sa ma uit), alt Terminator (cu Arnold again!, yupiiii), cateva de groaza (de trecut pe lista), Fast&Furious (7 parca...), Hunger Games (la final, slava Domnului!), un Jurrasic Park remake (ei, na!), dar si cateva desene animate...
Va fi un an pe cinste! Pentru cei ca mine, cei care iubesc fantasticul sub toate formele. De restul nu ma intereseaza.
 

3 comentarii:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.