Translate

joi, 2 ianuarie 2014

Cum am supravietuit revelionului...

Am supravietuit cu brio!
Pe 31 la ora 10 p.m. ma uitam la un horror, la ora 12 ma uitam la artificii, la 12,10 ma uitam dupa sticle goale, pe 01 la ora 9 a.m. gauream conserve. Foarte palpitant.
In ultimii trei ani ne-am facut obiceiul de a ne deplasa in centrul Ploiestiului, ca toata lumea, pentru a asista la spectacolul de artificii oferit de primarie. De data aceasta am prins loc bun in spatiu, chiar sub umbrelele de lumini. A fost un circ pe cinste, nimic de zis. Primaria cheltuie bani seriosi ca sa sperie vrabiile si cainii vagabonzi si sa mai polueze nitel aerul imbacsit al orasului.


Cam asa este decorat centrul, statuia a stat drept in calea noastra, in locul organizatorilor o mutam din peisaj pana trecea chermeza. Si-asa e ca nuca in perete, dar nu comentez acum apetitul edililor, mai precis al unuia singur, pentru a baga banii in buzunarul unor sculptori, impanzind un oras care n-are copaci cu opere indoielnice. Daca ma intrebati, habar n-am al cui e bustul in cauza. Rusine sa-mi fie ca nu apreciez! Am apreciat insa faptul ca, in acest an, n-au mai sacrificat vreo mandrete de brad ca sa-l impodobeasca, au facut unul ecologic si au decorat coniferele din parc. Bun si-asa!
Pe drumul de intoarcere am cascat gura in dreapta si-n stanga, erau sticle goale de sampanie cat cuprinde, dar nici una deosebita. Lumea s-a multumit cu spumosul de super-market. Speram la o "prada" de razboi si m-am intors cu mana goala. Mai beti fratilor si chestii mai scumpe, macar de revelion, nu? Si fiu-meu a cascat gura la pitipoancele iesite de la restaurantele de pe bulevard sa sparga paharele de unica folosinta in capul partenerilor. Aveau astea niste picioare goale, ca imi ingheta mie sira spinarii numai cand le vedeam. Nu inteleg ce costumatie de gala era aia! Una defila cu niste chilotei negri trasi peste dresuri, banuiesc ca reprezentau pantaloni scurti (cei mai scurti!) si o capa de blana ecologica (sau nu?). Nu stiu cu ce o incalzea capa...Lui fiu-meu i se bulbucasera ochii, la ta'su nu m-am mai uitat, cred ca deja ii cauta pe trotuar!
(Pauza, ca trebuie sa fac ciorba...Ciorboaca e de cartofi cu salata, dreasa cu smantana si acra...Mmmm...)
Asadar, va spuneam ca am vazut un filmulet de groaza. De fapt e al doilea saptamana aceasta, ca m-am tratat cu unul si dupa Craciun, ca sa-mi treaca greata de la atatea dulcegarii de sezon. Vi le recomand cu caldura, dar nu seara sau cand sunteti singuri in casa. Primul este facut dupa caz real si se numeste The Conjuring (Traind printre demoni), fiind prospatura din 2013. Este povestea unei perechi, Ed si Lorraine Warren, investigatori de paranormal, care sunt chemati sa rezolve un caz. Interesant este faptul ca acesti oameni sunt (in realitate) singurii investigatori de acest gen recunoscuti de Biserica Catolica. El este fost ofiter de politie si actualmente demonologist, ea este medium si clarvazator. Cu alte cuvinte niste "ghost busters" in adevaratul sens al expresiei. Cazul din film este un dosar mai vechi, care s-a dovedit a fi atat de grav, incat a fost tinut secret mult timp. Te pune pe ganduri chiar daca esti cel mai feroce necredincios.
Al doilea film se numeste Sinister si este din 2012, cu dragutul de Ethan Hawke in rolul principal. Mie imi place tare mult actorul, l-am mai vazut si in ceva cu vampiri, deci recidiveaza. Aici joaca rolul unui scriitor in cautarea gloriei apuse, avid sa scrie inca o carte de succes. Filmul este facut cu cap, adica iti face parul maciuca. Nu e de mirare, a fost realizat de echipa care a facut si seria Paranormal Activity si este regizat de Scott Derrickson (The Exorcism of Emily Rose).
Banuiesc ca vreti sa stiti ce faceam cu conservele, va spun data viitoare, ca necesita un post separat.
In orice caz, cum este ora pranzului si vad ca aveti greturi dupa atatea "porcarii" ingurgitate, va ofer o farfurie cu subiect acrisor, sa va mai reveniti.





14 comentarii:

  1. Acuma, dacă tot ai supraviețuit, hai La mulți ani! :) Să ai un an bun, cu sănătate și cu bucurii.
    Să ne citim cu bine și în 2014!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am supravietuit, dar cu o scarbaaaa! Sa fie multi ani si pentru tine, ne citim in mod sigur...

      Ștergere
  2. LA MULTI ANI! Frumoasa descrierea "macelului" din centrul Ploiestiului, de la trecerea in 2014. Am fost acolo, in miezul problemei, si m-am confruntat cu niscaiva cioburi, sarite din paharele si sticlele pe care, culmea, femeile le spargeau (cu preponderenta) cu putere pe asfaltul carosabilului. Ce n-ati vazut voi, a fost micul "incendiu" rasarit deasupra intrarii in OMNIA. Un lampion chinezesc a aterizat pe copertina intrarii in magazin si a generat un fum negru, semn ca....nu iese fum fara foc...ceea ce a starnit sirene si agitatie, au sosit doua masini de pompieri, ca o desfasurare de forte ce demonstra ca toti era la datorie. Bine, drumul era blocat de doua masini de politie, asa ca masina pompierilor a trebuit sa astepte cale libera. Un singur pompier a urcat pe copertina, iar la momentul cand era sus, de-abia se mai zarea un firicel de fum. Bine ca nu s-a intamplat asta in timpul exploziilor de artificii, ca nimeni nu ar mai fi privit pe cer, spectacolul mutandu-se in strada. Asadar, se petrece Revelionul si la noi ca in Occident, in strada, cu sticle si pahare sparte, cu artificii interminabile...dar fara o numaratoare inversa sau un semn ca am trecut in Noul An...noroc cu ceasul electronic din centru, care ne-a indicat, brusc si pe tacute, ca am sarit in 2014. Hai, noroc, si LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut cand treceau masinile de pompieri , chiar ne-am intrebat ce s-a intamplat. Lapioanele au plutit hat, departe! La 13,00 cand eram acasa, unul trecea sus de tot, ziceai ca e avion. Au fost dragute, chiar daca erau sa dea foc orasului. Daca aterizau pe vreo rafinarie? Eram la ora asta istorie cu totii!

      Ștergere
  3. Mai, da cam asa-i prin mai toate orasele...adica se cheltuie banii aiurea...si hai....La multi ani!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Să ai un an bun, cu sănătate și cu bucurii.
    Să ne citim cu sanatosi și în 2014!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani! Si in noul an tot dilimachis esti, am ras cu lacrimi imaginandu-mi scena... Si eu care credeam ca nu ma intrece nimeni :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Văd că vă sînteţi ruda ironiei şi legată la ochi cînd modestia vă întinde mîna. Nu stiţi nici ce preşedinţi a avut acest judeţ. Iar chestia cu sticlele mi se pare un desfrîu al imaginaţiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei confund presedintii cu primarii, nici acum n-as fi stiut daca n-ar fi vorba sa ne devina sef... In ceea ce priveste sticlele, desfrau ar fi fost sa rascolesc prin cosurile de gunoi dupa ele, dar astept sa vad pana unde poate sa ajunga o obsesie.

      Ștergere
  7. Mă bucur din mai multe motive: că mi-ai pus motanul în capul atâtor mâţe devoratoare; că scrii chiar captivant ( scena cu piţipoancele iţi demască ghiarele!); că umpli sticlele şi cu "altceva",că mai şi bucătăteşti; că...
    La mulţi ani să / şi să te păstrezi cu aceste imagini adunate, gen caleidoscop, într-o noapte ce s-a vrut mereu magică,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu matele devoratoare ai nimerit-o iar noptile mele de revelion sunt de obicei altfel decat ar trebui. Pitipoancele insa sunt o constanta...nedorita.

      Ștergere
  8. La multi ani! Intamplator sau nu si eu am vazut multe filme de groaza in ultimele 2 saptamani de concediu.Ti-l recomand pe Insidous e chiar scarry!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Slava Domnului ca mai exista cineva care se uita si la asa ceva, incepeam sa ma simt ciudat... Il caut, dupa nume am auzit de el.

      Ștergere
  9. La multi ani, cu intirziere cei drept dar din suflet, si un an plin de surprize frumoase iti doresc! Si mie imi plac filmele de groaza asa ca o sa le vad pe ambele sigur. Cat despre revelion, am fost la un pas sa merg in piata, noroc ca a racit al meu si am scapat:). Si pentru prima data am petrecut revelionul pe Facebook. Palpitant, nu gluma:).

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.