Translate

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Jurnal de weekend

Astazi, pentru ca a iesit soarele, am reusit sa-mi dezghet una dintre emisferele cerebrale, indeajuns cat sa vreau sa ies pe afara. Cum am ajuns in halul asta? Pai aseara, fix la 10, cand era momentul toaletarii dinainte de culcare, am constatat ca nu mai avem apa calda. Imi venea sa plang cu lacrimi adevarate, ca eram bocna si asta era modul in care imi puteam revigora circulatia prin picioare. Administratorul de bloc ne asigurase ca vom avea caldura. N-a fost sa fie si a disparut si apa calda de la robinet. Nu mai spun ca azi-dimineata al meu sot nu s-a sculat ca sa plece la serviciu, ca si-a pus telefonul sa sune vinerea, in loc de sambata, si exact cand orbecaia disperat dupa haine, s-a intrerupt curentul. Noroc ca a revenit in vreo 10 minute, exact cand ii inmanam lanterna sa vada pe scara blocului. Ca la noi e bezna, n-avem ferestruici spre exterior si 10 etaje nu-s de colea!
M-am dat jos din pat intr-un frig inuman, venise apa calda (fusese avarie la un vecin caruia ii pocnise o teava), dar caloriferele erau reci in continuare. Am dat drumul la aragaz. Ma luase o durere de cap de rau-augur, presimteam ca o migrena imi va strica ziua definitiv. Am bagat la repezeala un nurofen in mine, macar sa fiu valida, ca ne facusem niscai planuri. In dormitor, din cauza florilor si a atmosferei inghetate, se facuse un condens pe termopane, de ziceai ca traim in pestera. Trandafirul meu japonez e putin ciudat, sfideaza frigul si logica inflorind non-stop. Incepe sa ma enerveze cu atata buna-dispozitie. Spuneam ca am avut ceva planuri. Da, voiam sa vizitam nou-deschisul mall, AFI Palace. Inaugurarea a fost pe 3 octombrie, ati vazut cu totii la stiri cum ploiestenii s-au batut pe tigai ceramice cu 20 de lei si cartofi cu 1 leu. La stiri n-au spus numele mall-ului, vi l-am spus eu. Are in interior o suita de magazine de firma, la etaj fast-food-uri, pizzerie, dulciuri, are hypermarketul Cora la parter si tot felul de alte chestii. Pe la 11 ne-am urnit din casa ca nu mai suportam cele trei randuri de haine de pe mine. Era mai rezonabil afara. Chiar inainte de a intra autobuzul in curtea mall-ului, am inceput sa regret ca n-am amanat incursiunea. Parcarea gemea de masini, semn ca lumea inca dadea navala. Nu m-am inselat, inauntru era un tambalau pe cinste. Si cum era aproape pranzul ne-am oprit direct la etaj sa imbucam ceva. Greseala mare, ca pe urma ne-a crescut glicemia si ne-am molesit. Am bantuit de colo-colo, tarati de copil care a luat la rand toate magazinele cu jucarii si cel cu animalute. Am cascat si eu gura pe la toale, cosmetice, bijuterii, dar greu se mai iveste ceva care sa ma dea pe spate, nu m-am entuziasmat prea tare. Preturile nu erau cu nimic mai prejos decat dincolo, in Shopping City, la Carrefour. Mi-a placut mai mult magazinul Plafarului, s-au emancipat si astia, aduc produse naturale si organice, game straine, din acelea piperate, dar si productia autohtona. Mi-a placut si magazinul Carturesti, o combinatie de librarie si altele, gasesti si DVD-uri,  dulciuri mai sofisticate, ceramica pentru ceai, sapunuri, obiecte mici decorative. Dar scumpe. Ma repezisem intr-un sapunel cu iasomie, l-am lasat cand am vazut ca e 35 de lei. Totusi magazinasul atrage, are o atmosfera extrem de calda. In Cora am vazut sticlarie, vaze rezonabile ca pret dar m-am abtinut, mai bine raman la reciclatele mele. Peste tot fojgaia lumea ceva de speriat...M-a cam naucit vanzoleala, plus ca un grup de tineri facea atmosfera, bubuind la tobe. Cu mult ritm si foarte haios, e adevarat, dar nervii mei nu prea mai tin la incercari din astea. Mi-am zis ca e mai bine sa revin cand se potolesc lucrurile si se ostoieste curiozitatea oamenilor. Cand am iesit din mall am vazut ce bine e afara, se incalzise si era placut. In apartament am regasit aceeasi atmosfera de gheata, acum nu ne mai da caldura pentru ca s-a incalzit si afara. Un cerc vicios.
Saptamana aceasta am reusit sa fac un set format din sticla si farfurie, in ciuda programului cam aglomerat. Mi-am varat gatul in "jugul" SuperBlogului, o competitie care te tine in priza, vad ca astazi deja a aparut a treia proba, noroc ca am apucat sa scriu articolele pentru primele doua. Totusi am de gand sa mai fac o sticla in weekendul acesta. Setul, deja terminat, numit Botanical Garden, are ca model un servetel pastelat cu buchete de flori stilizate. I-am dat un fond crem-galbui, cu putin auriu si tuse pentru accentuarea conturului.

Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.