Translate

sâmbătă, 20 iulie 2013

Happy weekend

Nu ma pot abtine sa nu inscriu aceasta postare, desi nu e vreun banc, la rubrica lui Elly. Deci...Postarea participă la jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 28
Am primit pe mail zilele trecute, de la o colega, un articolas ce a aparut pe wall-street.ro , despre noul AFI Palace, un super-mall ce se inalta pe amplasamentul fostei fabrici Flacara din Ploiesti si va fi inaugurat in toamna. Sa spun drept am citit cu voce tare articolul in birou si am ras cu totii de ne-am prapadit. Nu pentru ca era umoristic! Ba chiar era foarte serios, la fel ca si site-ul pe care a fost publicat. Chipurile in articol se dezbate si se compara, la modul cu amanuntul, competitia dintre Ploiesti Shopping City, deschis de NEPI+Carrefour Property anul trecut in nordul orasului, cu viitorul AFI Palace din est.

Strainii astia au senzatia ca Ploiestiul este sinonim cu Bucurestiul din cauza distantei mici fata de capitala. Iata ce declara David Hay, seful AFI Europe:
"Am facut un studiu, iar ploiestenii isi doresc branduri mai high decat cele existente in celalalt centru comercial. Asa ca am adus Musette sau Aldo printre chiriasi”, spune Hay in timp ce ne deplasam spre centrul comercial, care va crea 1.000 de locuri de munca si unde deja au inceput recrutarile. Daca la nivel de localizare ramane de vazut cum se vor imparti ploiestenii intre cele doua centre comerciale, la nivel de branduri prezente AFI nu da semne de slabiciune, avand un grad de ocupare de circa 85% si o lista lunga de branduri importante de pe piata.
AFI va avea si o parte din chiriasii deja existenti la NEPI, cum ar fi H&M, dar si multe branduri care nu sunt prezente acolo, cum sunt Musette sau Aldo. In plus, compania va avea doar doua branduri locale in mall, spre deosebire de NEPI, unde numarul brandurilor locale este mai mare, dar care cuprinde si el un numar important de magazine internationale cum ar fi Zara sau Reserved".

Dati-mi otet ca lesin! Mai oameni buni, ce studiu de piata ati facut fratilor, de v-ati turmentat in halul asta?!!! V-ati dus in Shopping City in timpul saptamanii? Nu e nici dracu', sufla vant de primavara, nu cumpara nimeni nimic din cauza preturilor. In centrul (absolut zona 0!) al Ploiestiului , Leonardo avea un outlet imens la subsolul mall-ului Winmarkt. A rezistat vreo 2 ani cred, iar in vara asta a eliberat spatiul unde s-a instalat Happy Shopping City, cel mai mare "38000" chinezesc din zona. O adunatura de prostioare asiatice sub orice nivel imaginabil. Toate magazinele de firma din centru au disparut incet-incet. Cred ca Kenvelo a rezistat cel mai mult si asta pentru ca practica reduceri mari de preturi. Si voi spuneti ca ploiestenii vor branduri "high"?! Ploiestenii nu-si permit asa ceva, adica nu-si permit lucruri scumpe si proaste. Pentru ca asta e realitatea. Banuiesc ca aceste branduri aduc in Romania marfa facuta special pentru estul Europei! Mare parte dintre confectii sunt urate si din materiale de proasta calitate, slab finisate. Stiti unde e batalia cea mare? La second-hand-uri. Lucru pe care il fac si eu, o declar fara nici o jena. Sunt cateva care amesteca la vanzare second cu solduri si ai sanse mari sa gasesti lucruri grozave, noi, de firma, la preturi de nimic. Aceste solduri au o calitate care nu se compara cu asa-zisele haine noi din magazinele obisnuite. Se vede ca sunt lucrate cu respect fata de cumparator. Fata de cumparatorul lor, nu al nostru. In concluzie, sa vina si AFI Palace. Asa cum am mai spus, am sa stau trei zile in mall cand s-o deschide. Mai mult de curiozitate. Sa-i vad si eu pe aia de-si cumpara pantofi de la Musette ca sa stiu cine a raspuns la intrebarile din studiu.

5 comentarii:

  1. :) Zambesc dar amar. Foarte bine ca ai venit cu postarea la HW. Mie imi place fiindca astfel aflu ca peste tot e cam la fel. Leonardo, desi n-are preturi foarte mari in general, pleca de peste tot...nu fac fata, preturile, cat ar fi de modice, oamenii n-au bani.
    Cat despre un nou mall de nivel foarte "high" asta e chiar de ras si ai dreptate in tot ceea ce scrii aici.
    Sa stii ca si eu gasesc lucruri frumoase si de foarte buna calitate in cate un second hand. Si le cumpar fara sa ma jenez mai ales ca nu stau deloc bine financiar.
    Astept sa ne povestesti minunile din respectivul mall ;)
    Happy weekend!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mall-urile astea si hiperpermarket-urile apar ca ciupercile dupa ploaie, cam peste tot. Mie una nu-mi place calitatea produselor de la Leonardo, cizmele si sandalele s-au dezlipit dupa vreo luna. Asa am hotarat ca dau un ban, dar stau in fata, vorba ai.Iarna am cumparat doua-trei perechi de cizme a cate 70-100 de ron, rezultand picioare ude, urat mirositoare si raceala. Am ales sa dau 300 pe o pereche si am 4 ani de cand le am si sunt intacte, doar ca m-am plictisit eu de ele. Le-am luat din Anglia, iar echivalentul e in lire.
    Si eu trec des pe la SH, gasesc lucruri extraordinare la preturi mici.
    Sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu consider mall-urile muzee fara taxa de intrare (cel putin eu am intrat gratis) - poate se gandesc sa introduca si asa ceva :)
    Aceeasi parere, SH ofera marfuri de calitate, sunt multe, ai de unde alege si preturi rezonabile. Astea 'noi' nu merita.
    De tot rasul, nu doar discursul 'high', ci si 'demersul' jurnalistic. Adica omul, strain saracul si cu cine stie ce vederi optimiste, poate sa 'studieze' cat vrea si sa-si faca reclama, dar si restul textului e jalnic :))
    Amuzant si trist in acelasi timp.
    Happy Weekend!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.