Translate

sâmbătă, 1 iunie 2013

Interpretarea gesturilor

N-am mai scris de ceva timp despre o carte desi am o gramada ce asteapta cuminti in biblioteca, sa spun cateva vorbe despre ele. Pana la urma am biruit comoditatea din weekend si am ales "Interpretarea gesturilor - cum sa descifrezi limbajul trupului" de Joseph Messinger. Este una dintre cartile care au zacut mult timp pe raft, pana mi-am luat inima in dinti sa o rasfoiesc. Apoi m-am intrebat de ce nu am facut-o mai devreme deoarece lucrarea lui Joseph Messinger este cu adevarat instructiva si amuzanta prin reperele pe care le ofera si care pot fi verificate in viata de zi cu zi. Cartea a aparut la Editura Litera si reprezinta un bestseller international.


 Autorul este scriitor si psiholog belgian, expert in limbajul corporal si isi ofera observatiile si expertiza pentru a-si ajuta cititorii sa recunoasca anumite gesturi, iar prin ele sa cunoasca personalitatea semenilor lor. Cu alte cuvinte, daca esti atent, iti poti imbunatati performantele sociale si relatiile cu persoanele din jur. Autorul sustine ca exista doar trei gesturi de baza care ne tradeaza: incrucisarea bratelor, incrucisarea degetelor si urechea la care tinem telefonul. Aceasta carte este rezultatul unui deceniu de analiza a semnificatiei gesturilor, posturilor si atitudinilor si se refera la stereotipurile gestuale invariabile, usor de descifrat de catre oricine. Incrucisarea bratelor are legatura cu administrarea teritoriului personal, cea a degetelor urmareste dinamica sentimentelor, iar urechea la care duci telefonul stabileste modul de comunicare interpersonala. Cand incrucisati bratele ridicati de fapt un scut psihologic. Conteaza si ce brat asezati deasupra, dreptul sau stangul si asta nu depinde neaparat de faptul ca sunteti stangaci sau dreptaci. Este un gest care se definitiveaza intre varsta de doi si trei ani. Foarte des vedem acest gest la adolescente atunci cand merg pe strada. Ele incearca de fapt sa-si protejeze acel teritoriu fragil care este corpul lor aflat in plina transformare. Baietii nu recurg la acest gest asa de des deoarece nu dezvolta transformari sexuale atat de evidente. La adulti gestul apare intotdeauna in fata unor evenimente ingrijoratoare, niciodata in starea de destindere. Femeile care se plimba in locuri publice recurg la acest gest, in timp ce barbatii o fac doar daca urmeaza o confruntare. Poti recunoaste astfel o femeie care are probleme cu respectul de sine sau cu increderea in propriile forte. Un alt stereotip este incrucisarea degetelor, de cele mai multe ori in semn de ruga, implorare, in timpul rugaciunii. La nivel fizic acest gest asigura conexiunea mai buna a emisferelor cerebrale, un fel de uniune energetica. Ca si la brate, exista un deget mare dominant care va fi asezat intotdeauna deasupra. Interesant este faptul ca indivizii care isi incruciseaza degetele mai des prezinta un nivel al compasiunii mai ridicat decat media. In ceea ce priveste urechea la care ducem telefonul, ei bine, exista stangaci si dreptaci la fel ca si la brate. Urechea dreapta este rationala deoarece are legatura cu emisfera cerebrala stanga-cognitiva, iar urechea stanga este este emotionala datorita legaturii cu emisfera dreapta-afectiva. Un individ care alege urechea dreapta este extrovertit, iar cel stangaci este introvertit. Daca sunteti introvertit si incercati sa ascultati la telefon cu urechea care nu trebuie, adica dreapta, veti constata ca bratul drept oboseste si aveti senzatia ca nu mai auziti bine, fiind obligati sa treceti telefonul la urechea stanga. La fel si pentru extrovertiti. In a doua parte cartea prezinta combinatii de gesturi ce pot defni tipurile de personalitate, dar si "mutanti" adica cei care isi modifica in cursul vietii aceste gesturi de baza.  Tipologiile psihogestuale poarta nume expresive: cartezianul, challengerul, creativul, idealistul, narcisicul, relationalul, senzitivul si tribalul. Daca va pasioneaza genul acesta de carti usor psihologice, veti avea surpriza sa rasfoiti o lucrare scrisa pe intelesul tuturor si lesne de urmarit, fara termeni de specialitate si fraze alambicate. Nu este de mirare ca autorul a publicat peste douazeci de titluri de succes deoarece reuseste sa-si prezinte studiile fara sa dea impresia ca tine lectii, dimpotriva se bazeaza foarte mult pe prezentarea experientelor celor pe care i-a cunoscut.

18 comentarii:

  1. O recenzie atragatoare a unei carti foarte interesante. Multumesc, voi cauta cartea.

    RăspundețiȘtergere
  2. O recenzie atragatoare a unei carti foarte interesante. Multumesc, voi cauta cartea.

    RăspundețiȘtergere
  3. O recenzie utila. Ca si cartea de altfel. Ma preocupa lucruri de acest gen. De retinut. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Is interesante cartile astea de psihologie aplicata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am intotdeauna rabdare sa le citesc, dar asta e "inviorata" cu exemple din viata

      Ștergere
  6. Mi-ai amintit de un curs organizat la firma, despre acest subiect.
    La final eram toti cu ochii unii pe altii ca sa "ne citim" :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ati devenit "banuitori"? Ai dreptate, in mediul de afaceri se potrivesc aceste cunostinte despre limbajul non-verbal.

      Ștergere
    2. da, dar cum am participat toti la curs, am invatat cum sa pozam bine si sa ne ascundem "slabiciunile" din gesturi....Nu mai e nimic sincer pe acolo....

      Ștergere
  7. Multumesc! O sa o caut si eu!
    Seara placuta!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. :) interesant. n-am bagat de seama, dar o sa urmaresc :))

    RăspundețiȘtergere
  9. captivanta si deosebit de folositoare, aceasta carte... Am sa o caut. Multumesc pentru prezentare!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu stiu daca am sa am rabdare sa citesc toate astea! Oricum, interesant de urmarit!
    Multumesc de prezentare, duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca nici eu nu ma omor dupa acest gen dar aici sunt chestii care se petrec sub ochii nostri, sunt banale, nu le dam atentie, dar uite ca au o semnificatie...

      Ștergere
  11. Deeeeci(observi cum am inceput, da? :D ), imi doresc sa citesc aceasta carte!! Suna tare interesant, iar la ce vremuri traim, cand oamenii au cu totul alte ganduri decat arata...nu ar strica un cod de descifrare a gesturilor :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, limbajul verbal mascheaza adevarul, gesturile ne-ar putea ajuta sa il descifram.

      Ștergere
  12. Interesanta si foarte utila, cred, aceasta carte, am sa o caut sa o citesc si eu. Acum citesc Echart Tolle Puterea prezentului, o varianta online...

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte interesant. Am mai văzut la tv explicaţii despre interpretarea gesturilor şi mereu mi s-a părut interesant.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.