Translate

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Merry Christmas...ho, ho, ho!

Daca va ganditi ca ar fi cazul sa intrati in atmosfera sarbatorilor, probabil evaluati deja ce ornamente pentru casa si brad mai aveti dosite prin dulapuri. In timp ce pe la altii exista un curent de revenire la la clasicele ornamente facute din materiale simple sau "eco", eventual reciclate cu mult gust, pe la noi se umplu magazinele si tarabele de aceleasi produse ca si in ceilalti ani...E drept ca trebuie sa traiasca si unii din ceva, dar, in realitate, ornamentele de Craciun reprezinta obiecte cvasi-inutile, extrem de fragile, "mancatoare" de energie si materie prima atunci cand sunt fabricate. O risipa fantastica daca tinem cont ce viata scurta au aceste obiecte. Sticla se sparge, plasticul se degradeaza, instalatiile de pom se ard pe banda rulanta, eu am cateva prin casa facute praf, ar trebui sa le duc la centrul de colectare deseuri.
A fost un reportaj la tv, cu targurile traditionale de ornamente, organizate prin Anglia cred, si cum se pune accentul pe reciclare si folosirea de materiale eco, pe revenirea la bradul traditional impodobit cu ce se gaseste prin casa, multicolor si vesel.
Ne-am obisnuit cu aceasta imagine a bradului de Craciun, opulent si cocosat sub podoabe si beteala.

E aspectuos, nimic de zis, dar exista din ce in ce mai multe voci care condamna "sacrificarea" atator pomi pentru un capriciu care tine cateva zile. Stiti cu totii ca s-a propus alternativa brazilor in ghiveci care pot fi apoi plantati undeva. Plus ca, atata vreme cat achizitionati bradul legal, dintr-o piata unde toti vanzatorii sunt autorizati, fiti siguri ca acei pomi provin din plantatii si nu din padure. E si asta o chestie. Dar sincer, pe mine, faptul ca aduc un arbore mort in casa, ma enerveaza, ma incomodeaza din punct de vedere psihic. Nu-mi plac plantele uscate sau taiate sub nici o forma. Si de fapt am scris de curand despre acel vampirism energetic exercitat de astfel de plante ce se ofilesc si mor. O fi mirosind bradul frumos dar atrage multa energie negativa. Sau ganditi-va ca toti arborii acestia au fost crescuti si ingrijiti cu destul de multa munca, intr-o plantatie, ca apoi sa fie taiati, iar toata energia consumata sa fie aruncata pe apa sambetei, cand de fapt ar fi putut servi la reimpadurirea unui teren defrisat de aiurea.


Puteti inlocui bradul natural cu tot felul de improvizatii foarte amuzante, am vazut chiar un aranjament de bete ce imita destul de bine forma de brad si era imbodobit destul de elegant.
In ceea ce priveste ornamentele pe care le puteti folosi, nu e cazul sa aruncati banii pe produsele de serie din magazine, puteti imagina voi propriile ornamente cu ceea ce aveti prin casa si sa va transformati bradul intr-un unicat. Ia priviti...

ghinde si fructe uscate
...taiate din CD-uri
un mod dragut de a pune lumanarele pe o masa festiva

hartie si margele




ciorapi din resturi de textile
hartie quilling
inimioara din nasturi
Si iata ce am facut eu din CD-uri vechi, pot sa le folosesc ca suporturi de pahare sau sa le atarn in brad. Frumosul ornament de langa ele este facut din lemn, ramuri uscate impletite si sfoara, are un aspect rudimentar foarte natural si, surprinzator, l-am cumparat din Kaufland. Eu, care nu mai achizitionez ornamente din principiu, nu m-am putut abtine cand am vazut ce "eco" arata acesta. Erau si altele mai mici si costau 3 lei, fiind laolalta cu alte produse in rafturile de reduceri.
Asadar "go green, be happy!", de voi depinde...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.