Translate

sâmbătă, 11 august 2012

Un clasament al apelor minerale


Am căutat aşa ceva pe net deoarece rămăsesem fără Keia (mândria noastră de prahoveni!), nu găsisem nici Bucovina şi ne reorientasem către Aqua Carpatica pentru că scrie pe ambalaj că e agreată de Societatea Română de Pediatrie. Apa plată la 5 L o luăm pentru copil, iar noi bem Perla Harghitei carbogazoasă la sticlă de sticlă, cum se zice.
Care va să zică am frunzărit un pic informaţiile on line...
Cu ocazia asta am aflat că Aqua Carpatica a avut un mic scandal şi i-au fost interzise spoturile publicitare la TV deoarece afirma că este cea mai pură şi bună apă din ţară şi din…lume!!! Sanchi, nici pe sticlă nu mai scrie chestia asta, şi-or fi dat seama că e prea gogonată. Dar realitatea este că are concentraţia de nitraţi extrem de mică şi ăsta e mare lucru.

Apoi Perla Harghitei are aciditatea prea mare că e carbogazoasă, iar pH-ul ar trebui să fie pe la 7-7,4 ca să se apropie de cel din organism, deci alcalin, adică plată...asta ca să funcţionăm noi la parametrii normali. Din păcate nu pot să beau apă plată, are un gust...bleah !
Surprinzător chiar am găsit aici http://www.papajacques.ro/?p=1474  o analiză comparativă pertinentă a 19 ape minerale comune pe piaţa noastră. Am citit-o pe nerăsuflate ca să ajung la clasament care este:
Locul 1 (cu felicitări) : Apa Craiului
Locul 2 (neaşteptat) : Herculane
Locul 3 (cam puţin!) : Bucovina, Keia, Keia baby
Perla Harghitei şi Roua Munţilor au cea mai mare concentraţie de săruri minerale şi sunt indicate după activităţi fizice intense.
M-am liniştit când am văzut că măcar copilul nostru bea apa care trebuie.
Pe urmă mi-am zis: « Da’ ce apă e asta, Apa Craiului? ». N-auzisem de ea, nu-mi suna cunoscut...bineînţeles că am găsit-o ulterior în magazin, este apă de Argeş, Izvorul Gâlgoaie. Dar ca să vezi cum e reclama sufletul comerţului, n-am văzut reclame cu ea şi habar n-aveam că există şi e superbună.
Pe urmă mi-am zis : « Da’ cine e Papa Jacques ăsta de pune Apa Craiului înainte de Keia ? »
Ei bine, dacă intraţi pe site veţi vedea ca Papa Jacques este o mică manufactură de cafea, o afacere născută la timp de criză economică şi personală şi care, culmea, are produse şi într-un magazin de delicatese « La Gastronomia » din Ploieşti, dar şi în alte mari oraşe ale ţării.
De fapt statementul Papa Jacques este chiar produsul, în speţă cafeaua, natural şi nemachiat cu chimicale. Atunci este explicabil interesul lor pentru calitatea apei. Oricum eu am încredere în analiza comparativă a apelor făcută pe site-ul lor, par independenţi şi destul de vehemenţi în convingeri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.