Translate

joi, 8 martie 2012

Feng Shui sau Marea Epurare…


Intr-una din zilele acestea am inceput sa imi fac planuri pentru curatenia de Paste…sau Marea Epurare cum “duios” alint eu aceasta corvoada anuala. Sezonul 2 pentru ca exista si Marea Epurare de Craciun, alta ocazie minunata sa ma debarasez de tot ce nu imi mai este de vreun folos !
Cum spuneam, am facut privirea roata ca un vultur si am inceput sa apreciez volumul de munca si de lucruri inutile stranse in intervalul Craciun-Paste. In astfel de momente ma cuprinde un fel de elan, cu cat sunt mai multe de aruncat, cu atat simt o satisfactie mai mare, diabolica ar zice unii, psihopata m-ar numi altii...sotul meu ma alinta « reciclatoarea » datorita acestei apucaturi bolnavicioase.
In realitate bunul meu simt si logica imi spun ca, cu cat strangi mai multe cioroboaie prin casa, cu atat muncesti mai mult sa le depozitezi si sa le cureti de praf...ca urmare incerc sa mentin totul la un nivel acceptabil si, spre mandria mea, reusesc sa am o casa libera, aerisita si in care se face curatenie extrem de usor. Partea cu aruncatul reprezinta latura intunecata a personalitatii mele. Depun un oarecare efort sa gasesc persoane carora sa le impart lucrurile vechi, sa sortez deseurile pe caprarii si sa-mi conving sotul sa scape de obiectele electronice mai vechi de 30 de ani, de care este profund atasat (desi unele nu prea mai merg), o meteahna pe care am observat-o la multi barbati cand vine vorba de electronice. Tot au senzatia ca se mai poate repara sau recupera ceva...ei, bine femeile nu sunt chiar atat de sentimentale, alfel ar fi un adevarat haos prin casa.
Am descoperit ca foamea asta a mea de a elibera spatiul are si un nume…Feng Shui (mai mult suie decat feng), ceea ce mi-a convenit teribil deoarece acum am si o explicatie savanta si exotica pentru stilul meu de a face curatenie.
Pentru femeile care se simt victimizate de familie pentru ca incearca sa transforme locuinta intr-o oaza de libertate, voi spune ca Feng Shui este o arta chinezeasca a decorarii interioarelor pe principiul « cu cat mai gol cu atat mai bine » (aici am glumit putin) si este o metoda populara pentru atragerea sanatatii, prosperitatii, fericirii si armoniei. Desi asta presupune ca si restul familiei sa aiba aceleasi idei de atingere a armoniei, lucru pe care n-o sa-l vezi in veci...asta daca nu te-ai maritat direct cu un chinez.
Serios vorbind, daca vreti sa stiti mai multe despre Feng Shui, eu va recomand cartea pe intelesul tuturor « Feng Shui in 10 lectii simple » de Jane Butler-Biggs, aparuta cu revista Felicia. Bineinteles ca aceasta stiinta a spatiului si energiilor este mult mai complexa decat am prezentat eu aici, se leaga si de astrologie, radiestezie, energie telurica, geometria formelor, medicina si psihologie. Dar ca sa vedeti ce reguli de bun-simt poate sa enunte, am sa va dau cateva exemple.
Pentru a mai domoli un copil prea activ si agitat, trebuie sa ii amenajezi o camera mai mica, placuta, care sa incurajeze jocurile mai linistite si sa-l ajute sa fie calm. Un covor gros, cu model complicat va stimula un joc interiorizat, iar ferestrele cu o priveliste frumoasa vor stimula interesul pentru jocurile creative. Nu pune capul patului copilului spre fereastra si niciodata sub un plan inclinat cum este tavanul de la mansarda.
Pentru dormitorul matrimonial nu alege culoarea alb caci nu te lasa sa te relaxezi, iar albastrul este prea rece si te indeamna la meditatie. Culorile calde de pamant incurajeaza apropierea, dar prezenta unei oglinzi mari poate crea nesiguranta si conflicte.
Maturarea si spalarea pardoselii, parchetului sau podelei este nepretuita deaoarece reziduurile energetice se acumuleaza in spatiile joase, in colturi si cotloane. Nu va luati mobila cu picioare, spatiul intunecos de dedesubt se umple de praf si energie negativa greu de indepartat. Orice colt, muchie este un punct ce atrage energiile negative (inclusiv plantele cu tepi, de-aia se zice ca un cactus in casa aduce ghinion).
(Profit sa adaug ceva. Daca aveti o pisica, fiti atenti unde ii place sa doarma si sa isi petreaca timpul, pisicile sunt atrase de locurile cu energie negativa, nu degeaba in Evul Mediu erau asociate cu vrajitoarele si erau considerate malefice).
Un spatiu plin de vechituri si obiecte inutile cauzeaza pierderea puterii atat pe plan profesional, cat si personal. Daca ai amintiri de familie pe care te simti obligat sa le pastrezi, desi te deprima si nu poti sa le mai suferi, scapa de ele, eventual vinde-le. Cerceteaza motivele pentru care vrei sa pastrezi ceva, daca acel ceva nu iti ofera nici o bucurie, nu faci decat sa iti aglomerezi spatiul.
Niciodata nu poti avea prea putin, asta inseamna ca iti doresti claritate in viata, din momentul in care incetam sa ne dorim obiecte care sa umple golul din noi, nu vom mai fi prinsi in cercul vicios al acumularii. Si cu asta am spus aproape tot !
Daca ati reusit sa aruncati tot ce este inutil in jurul vostru, inseamna ca este momentul pentru Strainul, adica putin Albert Camus si o lectura care sa va dea de gandit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.